Link Banner

Isnin, 25 Jun 2018

25 das tembakan di pusat hiburan tanda amaran, kata polis

25 das tembakan di pusat hiburan tanda amaran, kata polis

KUALA LUMPUR, 25 Jun ― Orang ramai dan pelanggan di sekitar sebuah pusat hiburan bertaraf empat bintang gempar apabila 25 das tembakan dilepaskan dalam satu kejadian di Bukit Bintang di sini pada kira-kira 10.50 malam tadi.

Menurut mereka yang ditemui di tempat kejadian, tembakan itu dilepaskan mungkin sebagai tanda amaran kerana perselisihan faham berkaitan perniagaan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur SAC Rusdi Mohd Isa berkata siasatan awal mendapati tembakan itu dilepaskan ke arah pintu masuk pusat hiburan berkenaan oleh dua orang yang menaiki sebuah motosikal.

"Bagaimanapun, tiada sebarang kemalangan jiwa mahupun kecederaan dilaporkan dalam kejadian itu," katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Beliau berkata berdasarkan percakapan seorang saksi, dia terdengar bunyi beberapa das tembakan dari arah tempat letak kereta ketika sedang berada di luar pintu masuk pusat hiburan itu.

“Hasil pemeriksaan pihak polis di lokasi kejadian mendapati 25 kelongsong peluru ditemui di tempat letak kereta yang berada kira-kira 30 meter dari pintu masuk pusat hiburan itu,” katanya.

Rusdi berkata ketika kejadian terdapat empat pekerja di luar pintu masuk dan bahagian menyambut tetamu.

Polis masih melakukan siasatan termasuk mengenal pasti motif kejadian dan mereka yang terbabit. ― Bernama
Suami Gila seks ganas.. diikat tangan adik kebelakang

Suami Gila seks ganas.. diikat tangan adik kebelakang

Semoga apa yg saya share ni jd pengajaran buat isteri di luar sana..Adik prempuan saya baru berkahwin setahun lalu.. adik mmg cantik.. rmbut lebat ikal mayang, putih gebu, kurus.. ramai dtg minang tp dia tersalah pilih.. saya gelar perkahwinan malang utk dia..Kawin di usia awal 21 dn suami 29.. kami sekeluarga pikir dia laki yg segak sado, baik,alim dan penyayang yg blh jaga adik kami.. tp kami silap.. saya sebgai kakak sedih bila dpt tahu adik saya ada tekanan mental kerana fobia dgn suaminya.. adik tggl dgn suami di kl.. jauh dr keluarga.. suami dia nampak ok baik je dpn kami smpai kami x syak apa2.. tp Allah tunjukkan apa yg tersirat..

Bulan 7 aritu saya terima call dr adik saya bertye kabar mcm biasa.. tiba2 trdgr suara suaminya masuk kebilik.. adik saya terus terjerit ckp ” jgn abg.. saya x nak.. sakit jgn pukul lg “.. Saya masih on call ketika tu.. suami dia trus letak call tersebut..Allahu menangis saya dengar suara adik saya merayu kesakitan.. saya trus ajak hubby ke rumah adik esok subuh.. tp saya x maklum kat mak ayah lg nak ke sana.. smpai ke sana saya tgk adik saya kelihatan pucat, bdn lemah xbermaya.. saya peluk dia suruh dia ckp apa yg blaku.. adik menangis semahu mahunya.. cerita satu persatu apa yg terjd selama setahun dia kawin dgn laki tu.

Bercucuran air mata saya dan hubby dgr apa yg dia luah.. adik ckp suami dia berpura baik dpn keluarga dn kawan2.. tp syaitan dlm diri dia yg sebenar dia tunjuk pd isteri dia.. adik mengadu selalu ditengking, makan pon selalu dibeli diluar.. bukan sbb x ckup duit tp sbb suami dia cemburu pd dia.. terlalu obses pd isteri sendri.. nak jemur kain pon xboleh depan rumah (kena jemur kat blakang) apa lg berckp dgn laki lain (jiran)..

Dia cuma terkurung di rumah.. pintu pagar suami dia lock smpai balik keje petg.. hmpir tiap hari begitu.. bila balik keje suami tengking dia tnpa sebab.. mood suami dia xtentu arah.. kdg elok kdg x.. time malam hampir tiap2 mlm adik saya dilayan macm pelacor.. suami dia gila seks ganas.. diikat tgn adik kebelakang mcm sex toy dia, dipukul, ditarik pakaian dan diratah segalanya x kira adik kesakitan menahan semua tu.. smpai dia bersetubuh di bhgn belakang.. bila adik period baru dia stop..

Alasan dia lepas tu sbb terlalu sygkan adik, dan tempat lepas stress keje.. smpai skrg adik saya trauma dgn suami sendri.. saya x nak adik menjanda.. mlm tu saya tggu suami dia balik bincg elok2 supaya berubah.. tp dia membantah kata saya masuk cmpor hal dia.. saya sbagai kakak xtahan lihat adik sengsara.. saya bwk adik ke rumah saya.. saya singgah ke hospital keesokan hari tgk keadaan dia.. doktr bgthu adik saya ada tekanan mental dn perlukan terapi dan ubat khusus..

Sumber :beritakopak / kuasaviral

Saya dah beritahu mak ayah dan mereka sedih dan kecewa dgn suami adik.. skrg adik ddk dgn saya sementara.. perlukah saya suruh dia bercerai ? atau ke kaunseling ? saya masih dlm dilema nak tentukan apa yg baik utk adik.. apa pendpt semua..
komen dari pembaca
Ketagihan seksnya (secara terus-terang) seperti bermain ping-pong emosi. Dan saya berasa seperti ingin melepaskan raket ping-pong tersebut ke bawah sekarang!Ketagihan seks: Suatu paksaan yang menyakitkan pasangan dengan cara yang tiada ketagihan lain mampu buat.Ini adalah suatu kisah pengakuan yang menyedihkan – bagaimana hidup seorang wanita Singapura berubah sepenuhnya apabila mengetahui yang suami selama 2 tahun itu ketagih…seks.

“Ketagihan seksnya (secara terus-terang) seperti bermain ping-pong emosi.”
Eunice (bukan nama sebenar), seorang eksekutif sumber manusia yang berumur 37 tahun dan isteri kedua kepada Daryl yang berusia 38 tahun, berkongsi ceritanya dengan kami bagaimana rasanya hidup bersama dengan seorang lelaki yang sangat gilakan seks.Saya bertemu Daryl di dalam satu majlis syarikat. Dia seorang jurutera di syarikat sama tempat saya bekerja, yang bermakna bahawa saya sudah tahu tentang perceraiannya baru-baru ini.

Tetapi itu tidak menghalang saya daripada tertarik kepadanya, dan kemudian menerima ajakan temujanji kami yang pertama. Satu perkara membawa kepada perkara yang lain dan kami berkahwin setahun kemudian.Saya tidak pernah tahu mengapa perkahwinan pertamanya gagal. Dia bukan seorang yang banyak bercakap dan jarang berkongsi perasaan atau perkara tentang masa lampaunya.Saya juga bukan seorang yang suka mengungkit hal yang tidak selesa untuk diperkatakan, dan sejujurnya, semua berjalan lancar sehingga membuatkan saya berasa ianya tidak penting pada waktu tersebut.Ia hanyalah selepas satu tahun perkahwinan yang sesuatu mula berasa pelik..di dalam kamar.Hubungan seks adalah kerap, tetapi terasa sangat mekanikal dan keintiman itu sesuatu yang sangat tidak dirasai.

Daryl selalu mengajak saya untuk menonton porno bersamanya, dan saya menonton beberapa kali bersama dia, dan kemudiannya sedar yang pergerakan dan posisi yang kami lakukan adalah satu peniruan terhadap apa yang kami baru tonton.Saya tidak dapat mengelak daripada berasa yang dia membayangkan yang dia sedang melakukan hubungan intim bersama pelakon porno tersebut.Peningkatan secara tiba-tiba di dalam intensiti dan pergerakan bertenaga di atas katil (tidak lupakan juga dengusan yang kuat) yang merupakan sangat luar biasa, hanya membuatkan saya terfikir yang dia bukanlah melakukan hubungan seks bersama saya.Ia juga membuatkan saya bertambah risau apabila Daryl marah kepada saya dan kadang kala berkelakuan agresif, menyatakan bahawa saya tidak memberikannya seks yang mencukupi.

Dia akan membuat perangai dan pergaduhan kami akan berakhir dengan dia keluar dari rumah, hanya pulang pada keesokan harinya. Dia tidak menjawab panggilan saya dan mengabaikan semua mesej saya.Tugasan kerja ke Thailand bermula pada waktu itu, dan sangat kerap sehingga dua kali sebulan.Di dalam fikiran saya, saya tahu apa yang bermain di kepala saya apabila saya membayangkan dia berada selama bermalam-malam di satu tempat yang dikenali dengan seks terbuka.
Tetapi saya tahu yang suami saya tidak akan sesekali membayar untuk seks. Oh, salahnya saya!Daryl kemudian mengaku kepada saya yang dia ada pergi ke kelab bogel apabila dia ‘bekerja’ di Bangkok.

Dia dengan angkuhnya berkata yang ada satu masa di mana dia cuba untuk mencium salah satu wanita di kelab tersebut.
Ini membuatkan saya hilang kawalan. Dan berhak untuk hilang kawalan.Saya mengamuk dan mendapatkan nasihat daripada kenalan kami.Pada waktu inilah rakan rapatnya memberitahu saya sebab kegagalan perkahwinan pertamanya – bekas isterinya menjumpai emel yang membongkar rahsia bahawa suaminya telah berlaku curang kepadanya.

Saya berasa bodoh kerana mengambil masa yang lama untuk mengetahui hal sebenar dan juga kerana berasa ianya tidak penting untuk menyiasat kegagalan perkahwinannya.Adakah saya tidak cukup baginya? Adalah kami tidak sesuai berhubungan intim bersama? Saya berasa sangat terluka.Sudah tentu, saya mulakan langkah FBI saya dan melakukan sesuatu yang tidak pernah saya fikir untuk lakukan – saya melihat telefonnya.

Saya sangat terkejut, saya menjumpai mesej berbaur lucah kepada beberapa wanita yang dia temui secara rawak sewaktu keluar malam.Mereka saling berfantasi tentang melakukan hubungan seks di taman dan merancang pertemuan sulit mereka yang seterusnya.Dalam satu daripada mesej berkenaan, seorang wanita telah mengatakan yang saya seorang isteri yang tidak layak buatnya.

Suami saya tidak langsung menyangkalnya. Sebaliknya, dia terus bercakap tentang susuk buah dada wanita tersebut, dan bagaimana dia sangat ingin menyentuhnya.Bayangkan betapa sakit hati saya ketika itu.Ia juga membuatkan saya terfikir tentang apa yang dia pernah beritahu kepada saya – “Kadangkala” katanya, “seks hanyalah seks.”Ini, saya rasa, boleh diterjemahkan sebagai rasionalisasi berguna daripada seseorang yang pernah melakukannya banyak kali bersama wanita lain.Adakah saya terlalu bodoh dan buta di dalam cintanya? Bagaimana saya boleh terlepas petandanya?

Daryl, selepas konfrontasi petang itu mengaku yang dia ketagih seks. Saya merasakan ia mengarut pada mulanya…ketagih seks?Adakah ini hanya cara untuk keluar dari masalahnya? Adakah ini jawapan yang diberi oleh seseorang yang curang kepada pasangannya?Saya kini lebih bersedia untuk meninggalkan dia berbanding sebelum ini, tetapi saya masih menyintainya.Walaupun terdapat kelemahan ini, walaupun adanya halangan utama ini di dalam perkahwinan kami.

Saya tidak tahu jika saya boleh memaafkannya kerana menipu saya…tetapi dia memberikan alasan ia adalah ‘masalah perubatan.’Ya, masalah ini bermula sebelum dia berjumpa saya, tetapi ia meninggalkan kesan kepada saya.Saya sekarang telah meletakannya di dalam kategori ‘ketagih’ tetapi bagaimana saya meletakkan dia bersama semua cerita lain yang saya telah dengar daripada penagih seks lain?Memikirkannya sahaja membuatkan hati saya remuk dan badan saya menggeletar.

Pemikiran tidak elok bermain di fikiran saya sepanjang hari. Adakah terdapatnya harapan bagi penagih seks?Adakah ini semua penipuan atau permainan manipulasi semata? Kepercayaan adalah satu masalah sekarang buat kami – bagaimana kita tahu yang ianya tidak akan berlaku lagi?Adakah seks itu satu masalah kesihatan atau hanya alasan semata untuk menjadi seorang yang jahat? Saya letih dengan permainanan ‘ping-pong’ ini, dan ingin meletakkan raket saya sekarang juga.

(Kisah seperti mana diceritakan kepada Pavin Chopra)

Apakah tanda-tanda bahawa suami anda mungkin seorang penagih seks?
sumber helangmerah
Mark Adam 'cuti' nyanyi

Mark Adam 'cuti' nyanyi

KUALA LUMPUR: Mark Adam mengumumkan berehat sementara daripada dunia nyanyian bagi memberi perhatian kepada bidang lakonan.

Mark atau nama penuhnya, Fikri Mark Adam, 39, memberitahu, tahun ini, dia mahu fokus kepada dunia lakonan selain menjayakan program televisyen (TV).

"Syukur alhamdulillah, tahun ini, rezeki saya dalam bidang lakonan mencurah-curah. Saya tak boleh buat semua benda serentak, jadi saya buat keputusan fokus kepada bidang lakonan.

"Tidak kisah jika saya lebih dikenali sebagai pelakon... Saya percaya semuanya adalah rezeki.

"Apa saja yang datang, saya cuba lakukan dengan terbaik. Ini kerana bidang seni adalah tempat saya cari makan," katanya kepada BH Online.

Ketika ini, Mark yang berasal dari Filipina, sedang menjalani penggambaran Bikin Filem dan program I Can See Your Voice Malaysia.

Bagaimanapun, Mark yang muncul juara Super Bintang Bersama Bintang (SBBB) 2018, tidak mengetepikan bidang nyanyian.

Malah, Mark berkata, dia sedang dalam proses merakamkan beberapa single untuk dilancarkan, tahun depan.

"Tahun depan, saya akan kembali dengan single baharu antaranya lagu 'rojak' yang menampilkan Bahasa Melayu dan Tagalog dari Filipina... Saya harap semua peminat sabar menanti," kata Mark yang popular dengan lagu Pencuri ini.

Kali terakhir, Mark melancarkan single So Fine, kira-kira tiga bulan lalu.
Tiada lagi hotel mewah, Pemuda Umno kikis budaya elit

Tiada lagi hotel mewah, Pemuda Umno kikis budaya elit

KUALA LUMPUR, 25 Jun — Pemuda Umno akan membuang imej elitis dan bangsawan untuk mendekati rakyat demi membina semula kepercayaan terhadap parti tersebut, kata ketuanya yang baharu Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki.

“Apa yang kami akan buat selepas pembentukan Exco ialah kita akan jelajah ke seluruh 191 bahagian, dan kita akan tidur di rumah Ketua Pemuda Cawangan di kampung-kampung. Tidak lagi di hotel-hotel mewah.

"Kita akan buang budaya ini dan akan bersama pemuda dan ada program pembudayaan halaqah bersama mereka.

"Menjiwai dan cuba untuk mendapatkan apa juga maklum balas daripada rakyat.

"Yang penting, kita kena dengar suara hati rakyat. Kita buang istilah elit,” katanya kepada pemberita.

Komitmen itu diluahkan Ketua Pemuda Umno itu selepas pengumuman keputusan pemilihan tiga sayap Umno – Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri 2018 oleh Setiausaha Kerja parti, Datuk Seri Ab Rauf Yusoh malam tadi.

Ab Rauf sebelum itu mengumumkan pelantikan Asyraf dan Naib Ketua Pemuda baharu yang disandang Shahril Sufian Hamdan, Pengerusi Tetap Pemuda Umno Hafiz Che Mat dan naibnya Izwan Ismail selepas menewaskan pencabar masing-masing.

Ab Rauf bagaimanapun tidak mendedahkan jumlah undi yang diterima mereka dan semakan keputusan di laman web Umno Online mendapati ia masih belum dipaparkan sehingga kini.

Menjelas lanjut, Asyraf berkata sistem pengkaderan untuk melahirkan ramai pemuda sebagai pemimpin yang berkaliber akan menjadi agenda utama Pemuda Umno di bawah kepimpinan baharu.

Bekas timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata cadangan tersebut akan dijalankan melalui program latihan atau tarbiah supaya individu yang bakal memimpin pada masa akan datang memahami hala tuju Umno serta mendapat keyakinan masyarakat sebagai parti pembangkang.

"Kami (Umno) mahu membina 'youngster factory' atau kami panggil kilang pemuda. Kita tidak mahu mempunyai satu bakat sahaja. Kita perlukan lebih dari seorang pemimpin yang baik, malah ratusan.

"Saya mahu bina budaya berilmu. Di mana semua orang yang bercakap mesti berasaskan ilmu dan fakta, bukan berasaskan sentimen atau emosi," katanya.

Tambah beliau, Umno perlu menjadi parti pembangkang yang efektif untuk masyarakat dalam mempersoalkan imbangan keputusan kerajaan masa kini.

"Kalau tiada sesiapa yang boleh bercakap berasaskan ilmu dan fakta, maka habislah kita. Kita (Umno) tidak akan jadi parti yang bertanggungjawab kepada masyarakat.

"Pada masa sama, kita tidak lagi relevan kepada rakyat,” katanya mengulas lanjut mengenai kepentingan sistem pengkaderan tersebut.

Menurut beliau, pembinaan jati diri secara spiritual perlu diperkuatkan oleh setiap anggota bagi memperkukuhkan lagi kekuatan dalaman parti Umno yang berteraskan agama Islam.

"Anda perlu seimbang dengan mengukuhkan aspek spiritual anda. Kalau generasi masa kini tidak mempunyai jati diri yang kuat, maka kita akan mudah ditelan zaman," katanya.

Asyraf menang bertanding jawatan Ketua Pemuda Umno bagi penggal 2018 hingga 2021 selepas mengalahkan calon-calon yang lain, antaranya Naib Ketua Pemuda Umno Senator Khairul Azwan Harun, Ketua Pemuda Umno Pahang Datuk Mohd Shahar Abdullah, dan Ketua Umno Bahagian Sungai Besar Datuk Seri Jamal Yunus. — Bernama
Ubah 'parti sombong,' Ku Li mohon satu penggal

Ubah 'parti sombong,' Ku Li mohon satu penggal

KOTA BARU, 25 Jun — Calon Presiden Umno Tengku Razaleigh Hamzah memohon perwakilan untuk memberi peluang satu penggal kepada beliau untuk kembali memulihkan parti itu.

Ketua Umno bahagian Gua Musang itu berkata antara cabaran utama Umno kini adalah berdepan persepsi negatif rakyat yang melihat parti itu sebagai parti yang sombong dan dikuasai oleh golongan elit semata-mata.

"Inilah bayangan dan disuarakan oleh sesetengah pihak (ketika ini terhadap Umno)," katanya kepada pemberita selepas jamuan sempena Hari Raya Aidilftri bersama perwakilan Umno Kelantan di sini, malam tadi. — Bernama

Google+ Followers